söndag 31 augusti 2008

Adam Grön

Peppen inför kvällens konsert med Adam Green kunde varit större. Jag och Sanna var sjukt trötta och när vi insåg att kalaset skulle börja kl 23 var det nära att vi vände i dörren. Men som tur var gjorde vi inte det, utan tillbringade några timmar i en lök under filtar och med cola respektive kaffe och pratade hål i varandras huvud ungefär. När konserten väl började var jag väldigt nöjd med att vi gick dit, för det var en skitrolig spelning och bra, omän Adam kanske var lite för full för sitt eget (och sin sångs) bästa. Men han är en entertainer den där Adam och jag gillar verkligen hans musik. Kunde dock sluppit svennekillgänget i publiken som skrålade sönder mestadels av konserten.

Ska jobba imorgon, brukar ju vara ledig på måndagar, men i morgon är det terminstart så jag tar ledigt på fredag istället. Ser fram emot att träffa studenterna igen.
By the väg, lyssna på First Aid kit. Mysiga! Gulliga. Spana in You tubevideon där de tolkar Fleet foxes!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådana killar brukar jag kalla 'grabbar'. Jag håller på att jobba på lite stand-upmaterial och jag har en hel rutin om hur mycket jag stör mig på sådana killar. Typ 10 minuter efter ni stack så träffade jag på Adam och fick ett foto med honom:

http://dl.getdropbox.com/u/89725/Bands/Me_Adam-Green_2.jpg