fredag 20 mars 2009

Jag och mina diagnoser

Är det något jag är bra på så är det att jämt tro det värsta om saker. Jag vet inte hur många gånger jag analyserat sönder saker och byggt upp historier om hur jag tror saker är utan att egentligen ha något bevis för det mer än egna antaganden. I mitt huvud blir det jag tror/befarar verkligt och jag ägnar mycket tid i mitt liv åt att konstruera och spekulera kring dessa "sanningar". Tyvärr har jag dock ofta haft rätt i mina teorier och det gör att jag anser mig ha ännu mer belägg för att tro på min intuition. Är därav ständigt cynisk och misstänksam och jag hatar det. Jag har blivit diagnostiserad med GAD/depression/social fobi/panikångest vid olika tillfällen sen jag var 20 och första gången kom till en psykolog. Jag antar att det är GAD som är upphovet till denna ständiga oro. De andra problemen är nämligen inget jag lider alls/i större utsträckning av längre. Mår bra på de allra flesta plan. Därför vore jag glad om jag kunde slippa detta också.

Inga kommentarer: