tisdag 10 mars 2009

Du...kan du spela Sex is on fire?

Det finns en sorts killar som jämt kommer och önskar låtar då jag spelar skivor. De är ofta i yngre tjugoårsåldern, ser ut att ha spelat hockey alternativt fotboll hela sitt liv, inte pumpade men kralliga, oftast kort gelékammat hår och klädda i jeans och enfärgad eller smårutig skjorta. Möjligen uppväxta i Limhamn. Det slår aldrig fel vad de vill höra: Kings of Leon, Bloc Party, Cold War Kids, White Stripes, Libertines, The Killers och numera också Glasvegas. Jag tänker: testestoronindie. Svenneindie. Inget illa ment varken mot de här killarna eller mot banden. Jag gillar de flesta av de jag listade däruppe, men det är så kul att stereotypisera. Slår aldrig fel.

2 kommentarer:

Marina Siljehav sa...

Höö, nu tycker jag du är lite negg.... ;)

Madeleine sa...

haha. känner du dig träffad?;) jag gillar också de banden, bara det att det aldrig slår fel när de grabbsen ska önska.