söndag 19 april 2009

två dagar i sthlm

Har haft två jättefina dagar i Sthlm men nu är jag hemma igen och ska äntligen få sova i en säng för första gången på flera dagar. Natttåget dit och hem var ingen skön upplevelse, men jag sov iallafall ganska mkt, till skillnad från stackars Sanna. Skivspelandet i lördags gick jättebra och vi fick ett franskt fan som påstod att han var "completely in love with us". Fullt dansgolv även denna gång och sthlmarna är helt hysteriska med att önska låtar. Det var en underbar allsång till vår obligatoriska avslutningslåt också, så fint. Dent May var så charmig och bra, men Roses Kings Castles var något av det tråkigaste jag sett. Himla kul att Marina och Måns var där och dansade och systrarna Collin såklart.

Förutom spelandet hann vi med ett besök på Stockholms Konsthall och såg bla "IloveyouIhatetyou" som jag skrev om tidigare. Jag gillade verkligen den. Hann även med ett besök på Naturhistoriska museet där vi bla kollade in den mycket intressanta utställningen "Rainbow animals". Vi var för en gångs skull alltså ganska kulturella. Och så blev det fikor, thailunch, middagsmys, film och häng. Så otroligt kul att umgås med Markus och Esteban. Dock var det ångest som fan att säga hejdå för det är inte säkert vi hinner ses innan Markus flyttar till Tanzania den första juni. (Esteban flyttar 1 september). Är ju van vid att Markus bor utomlands eller i Sthlm men tre år i Afrika känns så långt borta och länge. Måste verkligen åka och hälsa på. Han är helt klart en av mina allra käraste vänner. Ni får se lite foton sen. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: