måndag 6 april 2009

Från Sydsvenskan April 1994:


Hej Postis och främst till alla Nirvanadiggare!
Kurt Cobain är död. Jag gråter floder.
Varför? Hur kunde han?? Ja alla såna frågor dyker upp i mitt huvud hela tiden. Hur lång tid tar det att komma över något sådant här?

Vissa skrattar åt en: "Du kände ju inte honom ens", får man höra. Fan vad ytligt sagt. De förstår inte. Jag tror att de enda som förstår är alla som avgudar honom och älskar honom. Jag är en av dem.

I vissa tidningar tar de bara fram ellt negativt om honom, att han knarkade osv. Ja, vadå? Det är väl inte det som är det "viktiga" nu. Kurt var världens bästa gitarrist, en av världens bästa sångare (delat med Eddie Vedder) och skrev otroligt bra och balla låtar.

Lyssnar på "Radio friendly Unit Shifter" just nu. "What is wrong with me?" ekar ut högtalarna. Inget var fel med dig Kurt, du var så jävla underbar. Varför orkade du inte mera??

Jag blev så lessen när du föll i coma i Rom och grät floder då med. Nu har jag snart inga tårar kvar för dig Kurt, men jag kommer aldrig att glömma dig. Kommer alltid att älska difg fastän du inte finns mera.

Nu finns det iallafall en Gud i himlen-Kurt Cobain. Hejdå! jag älskar Seattle Rock!

-NEGATIVE CREEP

Ps. Sätt in en bild på Kurt, snälla.

Tre små ord som får mina läppar att darra.
Tre små ord som får mina ögon att tåras.
Tre små ord som får min kropp att skaka.
Tre små ord jag hatar: Kurt är död
----------------------------------------------------------------------

Observera att jag var femton år då jag skrev det.
Vilken dramaqueen jag var redan då. Usch jag var så hjärtskärande ledsen.

2 kommentarer:

Josefin sa...

men åh, det är inget fel med att vara dramaqueen! jag tyckte att det var fint. jag kan ju föreställa mig hur jag skulle känt om jocke berg eller någon annan av mina högstadiehjältar dött när jag var 15..

Unknown sa...

jag var också ledsen. Det roliga är att folk i vår generation minns exakt var de var och gjorde när de fick reda på att kurt var död. jag minns det i alla fall som igår. sötis