torsdag 29 maj 2008

But the answer is simple: Love is a mixtape.


Har precis läst ut "Love is a mixtape" och jag måste verkligen uppmana er: LÄS! Jag grät nästan när jag läste de sista sidorna. Det är en sagolik kärleksförklaring till musiken (framför allt indierocken), nittiotalet och dess ikoner, till kärleken och såklart till blandbandet. Dvs en kärleksförklaring till det mesta som intresserar mig och om hur dessa ting samverkar. Jag tror att boken kommit ut på svenska och att den heter "Kärlek är ett blandband".

För att citera Rob.
"But the rythm of the mixtape is the rythm of romance, the analog hum of a physical connection between two sloppy bodies."

1 kommentar:

Anonym sa...

blandband är grejen. det är inte alls samma sak att ge bort en skiva som man bränt på datorn. det är ju för katten inget "hantverk" bakom.