onsdag 7 maj 2008

Och hur skulle Freud ha tolkat detta?

Jag lyssnar på Califone och tänker på drömmen jag hade i natt. Jag vaknade flera gånger i ångestattacker och ångesten sitter ganska så mycket i fortfarande. Drömmer inte mardrömmar särkilt ofta just nu (som tur är), men i natt var det riktigt jobbigt. Jag drömde att jag var med i något slags försöksprojekt där jag medicinerades emot deppression/självmordstankar. Projektet gick ut på att testa hur lång tid efter att medicineringen avslutats som personen i fråga klarade av att leva medicinfri. Enligt statistik var sannolikheten att patienten valde att begå självmord redan första dagen över 90%. Detta låter helt sjukt, men drömmar är som ni vet inte helt kloka i huvudet. Iallafall så minns jag hur jag, i drömmen, fasade för dagen då jag skulle sluta medicineras. Jag tänkte att jag verkligen inte ville dö. Att jag då den eventuella döden var så nära, inte kunde förstå hur jag tidigare velat dö.

Inga kommentarer: