fredag 16 maj 2008

I mitt musikaliska universum är hon gud.


Jag tror att jag sett Cat Power 3 ggr men jag är inte säker. Ganska sjukt egentligen eftersom hon är min favorit. Fast i och för sig har jag tappat räkningen då det gäller antalet Sonic Youthspelningar också. Man börjar bli senil. (Eller också går jag på alldeles för många spelningar för att minnas alla. Det är iof positivt. Konserter är min bästa aktivitet.)

Iallafall. Varenda gång jag sett Chan spela har jag blivit ganska besviken. Hennes attityd har inte riktigt varit på topp och inte sällan har hon nonchalant slutat spela låtarna efter bara några takter eftersom gitarren varit felstämd... eller att det varit något annat krux med ljudet. Rykten säger dock att hennes liveframträdande blivit mycket bättre. Att den introverta kvinnan bakom luggen inte längre stirrar på sin gitarr utan har blivit en riktig showgirl. (Inte för att jag har något emot henne som introvert luggkvinna-det var ju just det som fick mig att älska henne, men det var tråkigt att se hennes dåliga sidor under spelningarna.) Ska därför bli mycket spännande att se henne den 7 juli. Med band och allt. I vår park.

I mitt musikaliska universum är hon gud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är min gud med. Utan tvivel! Det blir första gången jag ser henne live dock, nästan så man är lite nervös =D

Anonym sa...

Hon är verkligen bra. fina foton på din blogg. Tagit själv?

Anonym sa...

Jag vet inte om du hört den här underbara låten med Handsome Boy Modeling School (vilkas Dan the Automator gjorde en fin insats med Gorillaz); I've been Thinking, med allas vår Chan: i've been thinking.

Vidare har jag läst din blog några månader tillbaka idag, legat av mig i läsandet och här var lite kommentarer som jag samlar här istället:

De skivor jag oftast somnar till är Emiliana Torrinis Fisherman's Woman, Vashti Bunyans Lookaftering. De senaste månaderna har Ass skiva My get up and go just got up and went seglat upp på den positionen. Min favortisvenne för tillfället.

Tack för alla tips. Tracey Fragents ska ses pronto, laddas ner as we speak. Daniel Johnston och vänner kommer till Götet också och det ska jag givetvis bevittna.

Anonym sa...

cat power alltså, jag har inte ens sett henne EN gång. himla synd.

Anonym sa...

hon är ju nykter nu så hoppas hon är mer samlad. som ryan adams ungefär. innan var han ju katastrof men nu är spelningarna underbara.