torsdag 29 maj 2008

PIGS

Internet har varit nere nästan hela dagen på jobb, vilket innebär att biblioteksystemet inte funkar (kan ej låna ut böcker, katalogisera osv). Kan heller inte söka i systemet eller i katalogen på nätet. Inte heller köpa in osv...Det har varit nådigt segt men jag har fått lite annat gjort som jag skjutit upp: ordnat filmerna i filmskåpet i alfabetisk ordning, flyttat runt lite böcker, gjort skyltar osv). Och så blev vi tvugna att städa elevköket! (Vi ska laga mat där i morgonbitti-ska ha silllunch för skolan & inbjudna..ca 100 pers.) Fy fan vilka grisar eleverna är alltså;) Jag som inte gillar att städa min egen skit ens är dock ganska impad av mig själv som städade skitäckliga spisar och diskbänkar till höger och vänster. Det är sånt man får göra som bibliotekarie på konsthögskolan;) Imorgon bitti ska jag vara här kl 9 och skrubba potatis. Det får bli en ganska tidig kväll med andra ord. Ska ju se Envelopes & Saturday looks good to me först dock.

Inga kommentarer: