fredag 15 februari 2008

dead souls

Har tillbringat fredagskvällen hemma hos Erica o Per-Johan. Vi åt pastasallad med guacomole, godis och naturgodis och såg film. Först ut var Control (äntligen). Den var precis lika snygg och bra som jag trodde. Corbijn är geni! Grymt impad av Sam Rileys insats i rollen som Ian Curtis också. Men...obeservera att jag är ÄNNU mer impad av huvudrollsinnehaverskan i filmen vi såg sen, dvs Ellen Page i Hard Candy. Folk hyllar henne för hennes roll i Juno, men den är verkligen inget jfr med hur väl hon spelar i Hard Candy. Helt grymt bra. Nu är hon inte så ung som jag först trodde, men ändock 21 år och redan skådespelare av världsklass. Hard Candy var ruskigt bra...en maktkampshistoria där åskådarens sympati för huvudrollerna ständigt skiftar. Pedofilen(?)/mördaren (?)vs den känslokalla (?)psykopat (?)till tonåring som Ellen spelar. Ni måste verkligen se den. NU helst. Själv ska jag lyssna på Joy Division och läsa nya Sonic innan jag somnar.

Inga kommentarer: