söndag 10 februari 2008

Kan stryka 2.

Jag har haft ovanligt många filmer på min "MÅSTE-SE"-lista nu ett tag. Ikväll har jag sett Juno och I´m not there och kan därmed stryka två på listan. Två väldigt olika filmer men jag gillade båda. Juno var söt och kul, även om jag störde mig på att den framställde det som oproblematiskt att adoptera bort barn (till skillnad från abort som knappt ens ses som ett alternativ). Bra soundtrack också som sagt. I´m not there var väldigt vacker, men också väldigt experimentell-de som väntar sig en enkel historia om Bob Dylans liv blir nog besvikna. Cate Blanchett var lika bra som alla säger och får hon ingen Oscar blir jag förvånad. Givetvis bra soundtrack även till denna film.

Jag hoppas att jag får se Control och Paranoid Park snart också.

Inga kommentarer: