fredag 19 december 2008

EN BLOGGJÄVEL TILL LISTAR ÅRETS BÄSTA SKIVOR 2008


Mina vänner som läser och ska på min listkväll kan väl blunda nu? (Jag kommer göra fler listor som blir nya för er om ni av ngn anledning tjuvkikar nu).


Jag kan inte hålla mig längre. Här följer min årsbästalista.

EN BLOGGJÄVEL TILL LISTAR ÅRETS BÄSTA SKIVOR 2008

1. Fleet Foxes-S/T
2. Glasvegas-S/T
3. High Places-S/T
4. Catpower-Jukebox
5. Grouper-
Dragging a dead dear up a hill
6. M83-Saturdays=Youth
7. Frida Hyvönen-Silence is wild
8. Sigur Rós-
Með suð í eyrum við spilum endalaust
9. Beach House-Devotion
10. Bon Iver-For Emma, forever ago (räknar att den kom ut 2008)
11. Bonnie Prince Billy-Lie down in the light
12. MGMT-Oracular Spectacular
13. Deerhunter- Microcastle
14. Lykke Li-Youth novels
15. William Fitzsimmons-
The sparrow and the crow
16. Department of Eagles-In Ear Park
17. Gregory and the hawk -Moenie and Kitchi
18. Tindersticks-The Hungry Saw
19. Mates of State-Re-arrange us
20. Frightened Rabbit-The midnight organ fight

ANDRA SOM GJORT TREVLIGA SKIVOR:
Xiu Xiu, Wolf Parade, Grand Archives, Times new wiking, Ra Ra Riot, No Age, Robert Svensson, Marnie Stern, Peter Broderick, Santogold, Damien Jurado, Chad VanGaalen, Okkervil River, Niccokick, Electric President, Kyte, Pascal, Fredrik, Adam Green, A place to bury strangers, WHY?, Hello Saferide, The War on drugs, Okay, Ladyhawke, Portishead, Vivian Girls, Conor Oberst, Gang Gang Dance med flera med flera.

Imponerande att de tre första är debutanter. Och jag tycker att de på olika sätt representerar mitt musikår. Fleet Foxes står för skäggrock. Glasvegas för deppiga skottar och till viss del för shoegazenostalgi. High places representerar artyfarty indie/experimental när det är som bäst.

Det har varit ett trevligt musikår det här. Återkommer med årets bästa konserter, men det får vänta till efter listkvällen. Lite spännande ska det ju vara för mina vänner också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håkan baby, Håkan, Håkan, Håkan, Håkan, HÅKAN <3
(annars, helt jävla magisk lista)
:*

Anonym sa...

klart godkänd:)