söndag 28 december 2008

söndagskväll


Fick hjälp med städningen av Susanne och Johannes så det gick fort:) Skönt. Nu ska vi äta hemmalagat indiskt och se filmen My Blueberry Nights med Norah Jones och Jude Law (bilden). Hoppas att den är bra+att ni har en fin söndagskväll!
Föresten så har jag varit dålig på att se film på sistone så ge mig gärna tips. Både bioaktuella (fick biljett i julklapp) och äldre. Tack.
Update: Åh filmen var vacker. Snygg bild, fin musik och dialog och sist men inte minst ett litet gästspel från världens finaste Chan Marshall aka Cat Power. Tycker den var klart sevärd!

4 kommentarer:

Hannah sa...

Åh, jag har köpt massa bra filmer den senaste veckan, mest filmer som jag redan har sett och som du säkert har sett också långt innan mig eftersom jag i regel ser filmer ett år efter alla andra. Men de här är de jag kan komma på:

Juno
This is England
The last king of scotland
Marie Antoinette
Pretty in pink (eller någon liknande high schoolfilm från 80-talet)
En långvarig förlovning

När det kommer till bioaktuella filmer är jag grymt sugen på att se The Duchess och så kan jag väl inte undgå att tipsa om Twilight...

Anonym sa...

Jag tyckte den var så tråkig så att jag inte orkade se klart den... Som att de kämpade för att få den så pretto som möjligt, haha ;)

Dea

Madeleine sa...

dea? haha va? den va ju bra!

Marina Siljehav sa...

WOW! Den ska jag lätt se!!