söndag 14 december 2008

Sickness

Jag har äntligen fått tummen ur och fixat Peter Brodericks skiva Home. Har varit nyfiken på honom eftersom alla lovordat honom så. Och jag gillar det såklart. Det är vackert och dystert och känns kanske lite väl tungt just idag men jag kommer helt klart att lyssna mer.

Min mamma ringde imorse och bjöd in mig och Sus på lillejulafton. Det var skönt att höra av henne eftersom vi pratade sist på vår födelsedag i maj. Mindre kul att höra att hon inte trodde hon skulle få pengar av sin gode man till jul och därmed kanske inte kunde bjuda oss på något. Jag sa att vi isåfall köper med fika såklart. Men det känns så vidrigt att höra att hon är så fattig att hon inte ens kan bjuda in sina döttrar en gång om året och bjuda på risgrynsgröt. Det finns endel anledningar till det här (bla att det är sjukt dyrt att bo i gruppboendet osv, orkar ej gå in på det) och det gör så ont i mig.

Behöver en kram eller två.

3 kommentarer:

Marina Siljehav sa...

Tusen kramar till dig!

Anonym sa...

kramar!

Anonym sa...

Puss och kram. Du vet att min dörr aldrig är långt bort om du vill ha en kram "på riktigt" :)
Dea