tisdag 30 december 2008

Madeleines 2008


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag mådde riktigt riktigt bra för första gången på LÄNGE. Hyrde världens finaste lägenhet i andra hand och började trivas med att va hemma. Fick frågan om jag ville starta klubb på Debaser och skapade tillsammans med Sanna Freaks N Geeks och hade fullt upp med den hela hösten och tyckte det va askul. Fyllde 30 år.


Höll du några av dina nyårslöften?

Säkrligen inte.


Blev några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Andrea fick världens finaste tvillingar och Dennis och Matilda fick en liten söt Edith tex.


Dog någon som stod dig nära?

Lyckligtvis inte.


Vilka länder besökte du?

Tyskland, Danmark..det var nog det hela.


Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?

Kaerlighet;). Morgonpussar. Livespelningar med egna bandet. Fler resor.


Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?

Är inte så bra på att minnas födelsedagar men hoppas att jag alltid kommer minnas mina vänners barn födelsedagar iallafall.


Vad var din största framgång i år?

Lyckades nästan bli klar med hela katalogiseringen av mitt bibliotek=fick igång lånehanteringen. Startade FnG som blev lyckat och kul!


Största misstaget?
Att jag inte vågade ta fler chanser.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte allvarligt.


Bästa köpet?

Kanske min rosa soffa, den gillar jag. Annars mina vinterkängor som jag älskar!


Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder säkert. Mat. Öl.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Självklart. Mycket har gjort mig glad i år.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?

ALLA med Fleet Foxes och Glasvegas


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Första halvan var jag nog lika emo som jag jämt varit men det sista halvåret var jag gladare än på länge.


Vad önskar du att du gjort mer?

Varit bättre på att höra av mig till lite mer med vänner och bekanta. Träffat mamma mer. Rest mer. Varit bättre på att säga vad jag känner och sagt ifrån mer istället för att älta allt inombords.


Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit skräp, har lagt på mig endel.


Hur tillbringade du julen?

I Oxie mest med pappa, hans sambo, min syster och vår faster.


Blev du kär i år?

Vet inte.

Favoritprogram på TV?

Tittade ej så mycket på Tv, däremot såg jag alla fem säsongerna av Six Feet Under på DVD och älskade det!


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Hatar inte någon.


Bästa boken du läste i år?

Love is a mixtape, Låt den rätte komma in


Största musikaliska upptäckten?

Som jag skrev innan Fleet Foxes & Glasvegas.


Något du önskade dig och fick?

Trygg nattsömn. En ukelele;)


Något du önskade dig men inte fick?

Ja...punkt.


Årets bästa film?

Har varit dålig på att se film tyvärr. Skulle vilja säga Juno men det var vissa element jag inte riktigt var överens med i den filmen. Into the wild. Control! Paranoid Park!


Årets sämsta film?

Mamma Mia


Vad gjorde du på din födelsedag?

Först hade jag och Susanne stort tårtkalas på hennes innergård för våra vänner. Sen var vi ute och åt japanskt med familjen och sist men inte minst såg vi Sebadoh på KB. Hade en asbra 30årsdag!


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Självklart.


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Ganska Grunge


Vad fick dig att må bra?

Som alltid musik, vänner, trygghet, flouexetin


Vilken kändis var du mest sugen på?

Vet inte om jag skulle påstå att jag brukar va sugen på kändisar. Men Evan Dando är ju alltid en favorit. Och Chan Marshall (Catpower).


Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Alla frågor som rör feminism och HBT. IPRED? FRA? Vet inte, som vanligt tyvärr alldeles för dålig på att engagera mig politiskt.


Vem saknade du?

Min syster som var bortrest i tre månader. Sandy som var i Norge i 3 mån.


En värdefull läxa du lärt dig i år?

Det är bara du själv som kan ta kontrollen över ditt välbefinnande, endast DU kan rädda dig själv.

Inga kommentarer: