söndag 28 december 2008

More, now again


Jag gav mig själv en julklapp några dagar innan jul, nämligen boken More, now again av Elizabeth Wurtzel (bilden). Började precis läsa lite i den och den verkar bra. Precis som Prozac Nation är den självbiografisk, men handlar om åren efter PN och fokuserar på hennes missbruksproblem istället för hennes depression (som PN mestadels handlar om). Visste inte ens att den här boken kommit ut, hade jag vetat det hade jag läst den mycket tidigare. Jag älskade ju Prozac Nation och har läst den kanske fyra gånger sedan 1996. Trist bara att veta att Elizabeth inte började må bättre.... Usch och fy, men det ska hursom bli intressant att läsa en bok av henne igen. Gillar hennes sätt att skriva. Så här 12 år senare så är jag ju fortfarande smygEMO så jag köper väl denna också. Läser ni något bra nu?

1 kommentar:

jenny sa...

oh! den har jag läst, den är himla bra, gillar oxå wurtzels sätt att skriva. har läst hennes 'bitch' oxå, den som inte är självbiografisk, den var oxå bra fast lite väl mycket ranting. hon skriver om att hon skriver den i more, now again, ganska kul :)