fredag 22 februari 2008

När?

Det är så konstigt allt. Om några månader fyller jag trettio. Inom ett år kommer två av mina bästa vänner vara mammor (vilket självklart är jättekul). Jag är sedan några år färdigutbildad och jobbar (fast) som bibliotekarie. Det känns som om jag borde känna mig vuxen. Men jag gör inte det. ALLS. När ska jag känna mig mogen att stagda mig och skaffa kids? När ska jag känna att jag kan ge den tiden jag annars lägger ner på MINA intressen på någon annan? Är jag för egoistisk när jag känner att jag verkligen inte är redo att göra det..än. Kanske aldrig någonsin? Är jag omogen då? Nu är jag inte i något fast förhållande men frågan är om jag skulle känna annorlunda om det så vore (inte för att man måste vara i förhållande för att skaffa barn). Det konstiga är att jag älskar barn och har skitlätt för att umgås med barn. Och det här med hus. Jag känner ingen längtan efter att flytta ut på landet och bo i hus som alla andra verkar göra. Har aldrig gjort och lär aldrig göra. Jag längtar inte efter typiska vuxensaker, men jag tycker att jag är relativt vuxen ändå. På endel sätt. På vissa sätt inte alls.

1 kommentar:

mimmi sa...

Vem ska mer ha barn?? babyboooom.