torsdag 19 februari 2009

Jag avskyr mest:


...krig och knark.

Som taget ur de Mina vänner-böcker jag älskade att fylla i som liten. Men det stämmer fan fortfarande, 25 år senare.

Hatar det och dess konsekvenser. Fy fan.

Andra saker jag lagt till på listan med åren: Människor utan självinsikt/förmåga att rannsaka sig själv. Själviska egoister. Olycklig kärlek. Energitjuvar. Oärlighet. Snålhet. Mansgrisar. Självupptagenhet. Lögner. Maktmissbruk. Trögfattade människor. Människor som utnyttjar andra för att själv vinna på det/må bra. Folk som spelar på andras känslor för att få självförtroende. Beräknande manipulativa människor. Människor som har "reserver", dvs personer de umgås med när ingen annan kan/vill/är tillgänglig. Sen såklart mord, våld, orättvisor, sexuella övergrepp och allt annat vidrigt.

Usch satt här och insåg hur många vidriga människor man träffat el haft/har omkring sig genom åren. Skulle vilja säga fuck you till de som känner igen sig på ovanstående. Trött på att slösa min tid på er. Så, ville bara få ur mig allt det negativa, så att jag kan ägna min uppmärksamhet åt fina och bra saker.

Tack och hej leverpastej.

Inga kommentarer: