lördag 28 februari 2009

politik vs musik

Jag har tänkt på en sak. Det är sällan jag får negativa eller elaka kommentarer i min blogg, vilket förvånar mig lite eftersom jag alltid har varit en sån som folk gillar att snacka skit om. Men det glädjer mig givetvis att de som läser bloggen inte ogillar det jag skriver/mig. Förhoppningsvis.

En anledning till det här kan vara att jag sällan skriver inlägg av politisk art. Jag har nämligen märkt att när jag gör det, då kommer också de irriterade läsarna fram och kommenterar. Politiska åsikter är antagligen lättast att angripa och störa sig på. Inte så konstigt kanske. Men det är inte därför jag sällan skriver politiskt. Det är för att jag är så jävla dålig på det. Och för att det finns andra som gör det så mycket bättre. Hoppas ni inte tror att jag saknar politiska åsikter därav. Är mycket övertygad i vad jag tycker och tänker om saker och ting. Men dock inte lika intresserad av att skriva om det som om musik och annat som fyller min vardag. Så är det med det. Trevlig lördag.

Inga kommentarer: