fredag 25 juli 2008

festivalkrock

Helg nu då efter första semesterveckan. En helg som innefattar två gratisfestivaler i min kära hemstad. Stapelbäddsfestivalen och Möllevångsfestivalen krockar i år och det stör mig något så fruktulöst. När det väl händer något kul i denna stad, varför måste det vara samtidigt??? Det är en hel del jag skulle vilja hinna se i helgen men det kommer väl sluta med att jag blir så förvirrad av allt som händer att jag inte lyckas se NÅGOT (nädå..hoppas inte). Britta P, promise and the monster och hell on wheels på Stapel vore skoj och en massa lokala förmågor på Möllevångs. Dessutom spelar Bob Hund gratis i Helsingborg. Allt på en gång alltså. Vi får väl se var den här helgen slutar...Vad tänker ni göra?

3 kommentarer:

Hanna sa...

Inga festivaler så långt ögat når för min del. Däremot blir det nog en hel del fotograferande och packande..

Och sno tillbaka min ljuva Blind Melon-platta så att jag kan dansa lite i solskenet på balkongen.

Camilla sa...

ycker verkligen du ska trycka in Bob hund i det tajta schemat. fast du kanske såg dom på roskilde.
Jag ska bila till gbg o sen surfa i varberg!

Anonym sa...

Britta, promise and the monster och Hell on Wheels spelar efter varandra på Stapel (22, 23 och 00). Så det blir rätt smidigt. För min del blir det nog det. Kanske skippar Hell on Wheels dock. Du kan ju skriva till mig på Facebook om du ska dit så tar jag med din skiva.

Möllevångsfestivalens schema tycker jag dock inte är något att hurra för. Av de svinmånga artisterna som ska uppträda har jag inte lyckats hitta ett enda som jag är intresserad av att se. Jag lyssnade igenom de som ska spela på Rundgång och inget av det tilltalade mig. Men de flesta som ska uppträda har jag ju aldrig hört talas om så det är möjligt att flera av banden är bra.

Har precis varit runt bland Möllefestivalen. Käkade en god korv med bröd från Urugauy and köpte en minipipa som man kan fästa vid nyckelknipan.

- liam