söndag 6 juli 2008

Jag fick en blomma av Chan

Kom hem för någon timme sen från Roskilde. Jag har grymt ont i halsen och är sliten som ett djur men ganska glad ändå. Det ska bli skönt att sova i en riktig säng men jag har haft det bra. I onsdagskväll då jag gick genom den väldiga campingen ch trängdes med fyllon och pisslukt lovade jag mig själv att aldrig mer åka dit. Men så fort banden satte igång att spela trivdes jag mestadels. Visst var det dåligt ljud under många konserter och visst var den stekande solen alldeles för tröttande för att jag skulle orka se allt jag ville se. Men på det stora hela är jag nöjd. Jag fick uppleva en alldeles fantastisk konsert med Band of horses (en av de bästa spelningar jag varit på i hela mitt liv), jag fick se gamla hjältar som My bloody Valentine och Radiohead (sistnämda var rätt tråkiga dock). Och Chan, min älskade kattflicka gjorde en fin spelning och jag fick en blomma (skitdåligt ljud dock och miss primadonna som hon är så var hon givetvis inte nöjd;)..). Och Bonnie Prince Billy! Så fint. Såg även Duffy, Kate Nash, lite Neil Young (ska se hela på wow tänkte jag-mindre scen), MGMT, Coco Rosie (blev besviken-det va så bra sist-inte nu), Bob Hund, lite Robyn, Wildbirds and peacedrums, Notwist, The Dö & the Gossip (åh va bra de var) osv. Men långt ifrån alla på listan prickades av. Jag var nog lite väl optimistisk. Hur som helst: Roskilde är inte lika mycket min grej som det en gång var, fylla och svineri i fem dagar är inte alls speciellt kul men livemusik är verkligen det. Ser fram emot att gå på konsert redan imorgon igen. Och inte vilken konsert som helst...
Cat power i parken. Vi ses där.

Och en sak till. Jag kom hem till ett ganska så fint och roligt erbjudande om ett litet "jobb" skulle man kunna säga. Hemligt än så länge, men på tis kl 17 ska jag på möte på Debaser....jag är faktiskt lite nervös, men jag måste sluta att vara en sån chicken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ett par år sedan jag var på Roskilde, men det har inte blivit något besök de senaste åren. Var Bob Hund lika bra som innan de började med Bergman Rock?!