onsdag 18 juni 2008

Fotboll-Musik 1-0

Nu ska jag gnälla....
Alltså hela Sverige stannar fan pga fotbollen. Kan förstå att folk är intresserade men någon måtta får det ju vara. Att världsartisten Dolly flyttade fram sin konsert en halvtimme i lördags (pga Sverige-Spanienmatchen) var ju kanske fint men samtidigt skrattretande. Ikväll möter Sverige tydligen Ryssland (? rätta mig om jag har fel) vilket gör att kvällens spelningar på Debaser tydligen ställs in och/eller senareläggs. Jag kollade nyss Debbans hemsida och det stod att första bandet ikväll går på 22.40. Och enligt erfarenhet betyder väl det kl 23. (Iof var Ruby suns tidigarelagt i torsdags=vi missade nästan hela konserten=surt). Ioch för sig är kanske inte 23 så sent i vanliga fall men just idag är det. Jag åker nämligen till Berlin mitt i natten och hade tänkt mig några timmars sömn innan, annars kommer jag vara mucho gnällig och det vill nog inte mina resekamrater. Så jag får väl skita i Debban ikväll då och glo på fotboll istället.

Fotboll-Musik 1-0
FY FAEN..som vi bitterfittor säger.

Ni andra, som inte ska upp overkligt tidigt, bör dock masa era rövar från Fotbollssoffan och kolla in mina vänner Small Flowers Crack Concrete på Debban ikväll. Grymmen indierock. Lotta Wenglén och Katarina Nuttall spelar också.

Inga kommentarer: