fredag 27 juni 2008

Never again

Ok det finns vissa 90talsinspirerade kläder som verkar vara inne nu som jag aldrig någonsin kommer sätta på mig igen. Hoppas jag. Tänkte göra en minneslista över dessa, så att jag minns detta i all framtid och inte påverkas av modet och slutar upp klädd i (gudförbjude) ngt av detta. Jag har redan haft min date med tidigt nittiotal liksom.
-pastellfärgade chinos
-pastellfärgade/chockfärgade jeans
-pastelfärgad kavaj med axelvaddar
-pastellfärgad byxdress
-för mycket pastell är öht inte sunt
-spräckliga cykelbyxor/leggins i baddräktstyg
-solglasögon med bensin/regnbågsfärgat glas
-kombinationen: cykelbyxa/leggins och insvängd blus/skjorta
-stentvättat
-glansig vindjacka-gärna flera nr för stor
-kort volangkjol

Blir det inne med volangblus och plisserad kjol och tygskor med traktorsula igen måste jag nog dessvärre blunda varje gång jag är på Debäjsor.

1 kommentar:

mimmi sa...

hihi fo fan! Fast vissa kjolar är söta, säger jag som lövs skirts:)