tisdag 24 juni 2008

Ich bin-du bist











Ok Berlin då.
Det var jättefint och kul på de allra flesta sätt och konsthögskolans ateljé var verkligen en dröm att bo i. Skulle kunna ta mitt pick o pack och dra dit ett år eller så.

Det här gjorde vi:
Åt och drack gott.
Firade midsommar med klassisk midsommarmat i atéljen.
Ölade på diverse pubar.
Dansade på popklubb.
Hängde på en gratisfestival i Mauerpark och såg Maximillian Hecker.
Spelade pingis.
Shoppade.
Besökte diverse loppisar.
Promenerade en hel del.

De fyra dagarna gick alldeles för fort och nu ser jag fram emot nästa "semester", dvs Roskilde om lite mer än en vecka. Frågan är dock hur mycket semester det blir..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh åh åh. lyllos! Jag älskar Berlin! Jag hoppas du tog mitt råd och var i det okkuperade huset, Tacheles. Det är helt fantastiskt, konst, dans, galleri och bar på topvåningen. vi planerar en resa dit i höst, vi var där i november förra året och blev helt förälskade.

Och snart Roskilde, härligt! Jag ska inte dit, men däremot ska jag till benicassim snart (som du säkert redan vet), gan vad det ska bli kul, magen har superpirr hela tiden! Sen är det ju Way Out West, då tar vi en bira (eller ja, ett par brukar et bli) ihop. Hurra för festivaler! Och bloggar då såklart.

Madeleine sa...

var tyvärr inte i Tacheles:( nästa gång!:)
klart vi ska ta en bira på wow!