torsdag 12 juni 2008

Roskildelista

Ok. Jag ska ju till Roskilde.
Nu ska jag vara jävligt nördig och göra en lista på det jag MÅSTE se, vill se och kan tänka mig att se.

MÅSTE:
Catpower
Band of Horses
Coco Rosie
My Bloody Valentine
Bonnie Prince Billy
Radiohead
Neil Young

VILL SE:
MGMT
Black Mountain
Battles
Bob Hund
Duffy
Efterklang
José Gonzales
The Gossip
Grinderman
Joan as police woman
Liars
Lykke Li
M.I.A
Mogwai
Kate Nash
The Notwist
No age
Pascal
Säkert
Yeasayer
Raveonettes
Kings of Leon
Adele

KAN TÄNKA MIG:
Chemical Brothers
Goldfrapp
Hot chip
Lady Saw
Tokyo Police club
Teitur

Tur att vissa kommer till WOW för jag vet inte hur vi ska hinna med allt. Haha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh...Radiohead! *suckar trånande* Du måste ju se Bob hund! Goldfrapp är rätt coola, jag såg dem för ngra år sedan.

Camilla sa...

Jag tycker du ska flytta Kings of Leon och Mogwai från din vill se lista till din måste lista!

Anonym sa...

Vet inte om du sett hot chip förut så borde du veta att de är dynamit live, ett måst helt enkelt!

Madeleine sa...

såg lite hot chip på prima vera. jag är inget megafan men det va ok.