söndag 30 november 2008

Helgen v 48 summering

Nu är helgen v 48 alldeles strax över och jag gick varken hem med den rätte eller fick en smäll, däremot gick jag över ett torg en lördagskväll.

Trevlig fest hos Therese med goda majswåfflor med tofuglass och spetsat bubbelbål. Dock kunde vi ju inte bli så långvariga för vi ville hinna till KB innan Fredrik spelade. Och det var tur för Fredrik var så himla bra! Jana Hunter och Beach House också men mest Fredrik faktiskt. Sen blev jag lite full (tyvärr) och vi gick till Girl Groupsspecialen på Retro. Men jag satt mest i en soffa och surade i kanske 20 minuter, sen gick jag och köpte majsbullar på Donau som jag åt på väg hem innan jag somnade med alla kläderna på. Någon timme senare kom två huliganer aka Jonas och Sandy och väckte mig och vi snackade lite och asgarvade sådär som vi brukar göra innan vi somnade till Under Byen på högsta volym (stackars mina grannar). Idag har jag mest sovit men sen hängt hemma hos Sandy med henne, Jonas och Sanna. Sandy lagade mat till mig och bäddade ner mig och gav mig den stränga ordern att aldrig dricka något annat än öl. Och hon har nog rätt. Min kropp tål fan inte vin eller sprit.

Nu är jag hemma och lyssnar på Anna Ternheim och vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. Skittrött men rastlös med speedade tankar.

1 kommentar:

Hannah sa...

Jag borde heller inte dricka något annat än öl. Jag blir så otroligt trött och konstig av vin och av sprit blir jag helt jävla galen och kommer absolut inte ihåg någonting av det jag gör. Drack min första öl sedan april i helgen, men efter två klunkar gav jag upp. Det var inte gott längre, så jag funderar på att ge upp drickandet helt. Visst, jag kan väl dricka lite cider, men det är ju så äckligt sött att jag mår illa direkt.