fredag 21 november 2008

Rough trades 10 i topp

Rough trade listar årets bästa skivor och här är deras tio i topp:

1: Bon Iver - For Emma, forever ago
2: Fleet Foxes - Fleet Foxes
3: Vampire Weekend - Vampire Weekend
4: White Denin - Workout holiday
5: Metronomy - Nights out
6: El Guincho - Algranza
7: Benga - Diary of an afrowarrior
8: Zombie Zombie - A land for renegades
9: Vivian Girls - Vivian Girls
10: Ladyhawke - Ladyhawke

Jag har bara hört nr skiva 1, 2, 3, 9 och 10 (hälften av de tio alltså) och jag håller med om att det är bra skivor (speciellt nr 1 och 2) men saknar verkligen Glasvegas debut bland de tio. Den är iallafall med på min årsbästalista!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm. Både tråkig och kul lista. Rätt förutsägbart att Bon Iver, Fleet Foxes och Vampire Weekend skulle vara med. (Jag ska erkänna att de två förstnämnda troligen kommer att vara med på min årslista också.) Det roliga är att se Benga och Zombie Zombie på listan. Två skivor som i mitt tyckte kanske inte tillhör årets allra vassaste, men som ändå är jäkligt bra. Ända kan jag inte låta bli att undra varför inte t ex Kelley Polar är med - hör hemma på vilken best-of-2008 som helst ...