onsdag 12 november 2008

I´m reading

Jag har applikationen I´m Reading på Facebook vilket är väldigt behändigt för det egna minnets skull. Har jämt tänkt att jag ska föra någonslags läsedagbok för att minnas vad jag läst men har aldrig blivit så. Iallafall så listar jag alla böcker jag läser där och har så gjort det senaste året. 42 böcker hade jag tydligen läst sen jag började lista dem. Det ger ett snitt på 3,5 böcker i månaden. Inte jättemycket men ändå godkänt för att vara bibliotekarie...eller kanske lite i underkant ändå? Minst en i veckan borde man väl kanske klarat av. Skyller på min nyfunna kärlek för DVD-boxar (PLUS att OBS jag jobbar inte med skönlitteratur! hehe).

Hur många böcker läser ni per år tror ni?

1 kommentar:

jenny sa...

jag tror att jag snittar på 2 böcker i månaden ungefär. har hållt läsdagbok sen maj förra året och sen årsskiftet har jag läst mycket för att vara mig. är uppe i 25 böcker redan. gillar verkligen konceptet med läsdagboken, kommer aldrig ihåg vad och när jag läst annars. :)