onsdag 19 november 2008

polemo


Tänk att jag vandrat omkring på denna jord i trettio år utan att ha en tanke på att det finns något som heter Pomelo. Det är först den senaste månaden som jag lagt märke till denna underliga frukt (ser ut som en jättestor lime) då jag botaniserat i frukthandlarna. Har varit väldigt nyfiken på att smaka och idag köpte jag en sådan. Kostade 28kr på Konsum ska sägas, finns säkert billigare på Möllan. Iallafall så gillade jag polemon mer och mer för varje tugga jag tog. Det var som en matigare grapefrukt fast inte alls så besk. Lite som en torr clementin korsad med melon och grapefrukt. Väldigt mättande och en frukt räcker säkert till en hel familj (om man inte är som jag-omåttlig i sitt sätt att äta). Jag tycker att ni ska prova själva och nu ska jag sluta tråka ut er med fruktsnack.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, ska genast börja leta. Jag har inte sett dem nånstans, men jag gör ett försök.