onsdag 29 oktober 2008

Ladyhawke


Jag ser scenariot framför mig. Ett gäng tjejer och ett pyamasparty. En massa Ben & Jerrys och ett ständigt fnissande. Plötsligt greppar någon tag i närmsta hårborste och börjar mima till en låt och efter ett tag stämmer resten in. Soundtrack: Ladyhawke.
26-åriga australienskan Pip Browne aka Ladyhawke levererar newwave/synthpop i bästa 80-talsanda. Lika delar Kim Wilde och Joan Jett fast 2000-tal. Och vet ni, jag gillar det! Jag sjunger med! Jag kan mycket väl vara tjejen med borsten! En sak som är säker är att ni kommer höra Ladyhawke på Freaks N geeks dansgolv framåt småtimmarna;)
PS. Jag vill ha hennes skjorta! DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Jepp, Ladyhawke är en spännande bekantskap. Och om du inte kollat in Cut Copys remix av "Paris Is Burning" måste du göra det. Den gör sig fint på dansgolvet.