fredag 3 oktober 2008

Tjejtjejer


För ett tag sedan beskrev jag den ljuva tjejen. Nu tänkte ge mig på att beskriva en annan typ av tjej som jag aldrig någonsin kommer bli och som det finns sjukt mycket exempel av där ute.., nämligen tjejtjejen. Kom ihåg, detta är inget raljerande eller så, alla får vara som de vill. Jag tycker bara det är kul med stereotyper fastän jag avskyr det samtidigt. Motsägelsefullt? Javisst.. Haha.

En tjejtjej har givetvis tjejtjejigt långt blankt hår, kan vara blonderat, slingat eller brunt. Nästan aldrig rött. Rakt och pyttepyttelite uppklippt. Hon älskar att träna (träna tillhör hennes intressen, inte hennes måsten som för oss andra) och att sola solarie, därav har hon en vältränad kropp men tyvärr ofta orangeliknande hudfärg. Hon köper kläder på vero moda, HM men allra helst på Gina Tricot. Favoriten är tighta jeans och enfärgad tunika i slirigt tyg aka Gina Tricot-tyg. Helst i aprikost eller ljusgult, men svart och vitt går också bra. Hon har givetvis stora ringar i öronen och klackade stövlar på fötterna. I och för sig slog hon till i somras och köpte ett par vita converse eller vita tygskor. Hon läste barn och fritid på gymnasiet, men läste upp betygen och kom in på Lärarhögskolan eller Ekonomihögskolan. På fritiden gillar hon (förutom att träna) att hänga med sin pojkvän, gå på slagthuset med sina vänninor, umgås med sin hund, ta en öl på mascot ibland och att resa. Hon har varit på Teneriffa 3 ggr, I Turkiet 5 och på Rhodos två. När hon var femton var hon på språkresa i Hastings och varje vinter åker hon och hennes familj och åker skidor i Åre. Hon bor i en hyresrätt i Slottstaden eller på Lugnet. När hon chattar med sina kompisar använder hon tonvis med smajlisar. Hon läser helst av allt Veckorevyn men gillade "Pojken som kallades Det" som fan!!!:):):) Hon gillar Jason Mzraz och Linkin Park men om hon ska ut och festa vill hon höra gammal hederlig eurodisco eller 80talshits! När hon träffar sina väninnor shoppar de, tar en fika på Espressohouse eller går på bio och kollar på senaste rullen med snyggingen Jude Law! Hon dricker nästan alltid cider om hon går ut, händer att hon tar en sötsliskig drink då och då. Hon pratar mycket och högt och kackligt men är för den skull inte "för mycket", hon är bara charmig och har lätt för att få killarna på fall. Hon vill absolut ha barn innan hon fyller 25 och drömmer om ett lugnt liv med många barn och drömmannen, gärna i ett hus...i OXIE...ja hon kan tänka sig att flytta tillbaks faktiskt. När hon var 20 år gjorde hon en bystoperation och har nu D-kupa, men det talar hon tyst om. En gång i tiden anmälde hon sig till fröken Sverige men fick nöja sig med att bli skolans lucia. Fick hon chansen skulle hon helt klart vika ut sig. Hon är söt och vanlig och tjejig. En tjejtjej liksom. Hon är helt klart heterosexuell och gillar killar med fast röv och mycket muskler....sluuuurp. Hon tycker att astrologi borde klassas som en vetenskap. Favorittvprogrammet är Villa Medusa och Big brother men hon är för feg för att anmäla sig själv. Hon mår nästan aldrig dåligt mer än då hon är riktigt sjuk eller bakfull eller då pojkvännen gjort slut. Hon är positiv och ärtig och en riktig partypingla!
Hur är en tjejtjej enligt er då?


Haha. Detta var roligt. Jag borde kanske arbeta som att hitta på karaktärer till TV-serier eller ngt....:P Åh jag vill göra en såpa med de här karäktärerna. Tjejtjejen och den ljuva tjejen och alla de andra jag har på lager. Vilka intriger jag hade skapat.


För att inte göra er arga nu.. JA JAG VET att jag är precis lika mycket stereotypisk själv. Men den "stereotypen" är det upp till någon annan att beskriva;)

2 kommentarer:

Femininum sa...

haha, jo det var roligt fast satte coca-colan i halsen när hon skulle flytta tillbaks till oxie.. så långt tänker jag minsann inte gå! :)

Anonym sa...

Jag ser framemot att läsa fler stereotyptexter.

Min bild av tjejtjejen är ungefär som din, fast jag tänker att hon även har hyfsat långa akrylnaglar målade i fransk manikyr och så luktar har hon typ "A touch of pink"-parfymen från Lacoste eller någon från Ralph Lauren. Hon kanske har ett extrajobb i en butik också. Och så är hon extremt social och har alltid nära till skratt...