fredag 3 oktober 2008

Om jag hade en lillasyster



Om jag haft en lillasyster skulle jag vilja att hon var som Josefin som bloggar på The Drowners. Hon är född typ 1990 men älskar nittiotal, Andres Lokko, Britpop och allt det där som jag gillade då jag var i hennes ålder. Åh tänk vad kul vi skulle ha. Jag skulle ha visat henne en massa gamla avsnitt av alternative-nation och 120-minutes, berättat om mina britpop-minnen (tex om när jag träffade elastica, fick brev av Marijne eller hur vi köade i 10 h varje gång vi skulle se Suede, Pulp och Blur, alla indiediscon vi sprang på i London och allt det där roliga vi hittade på med systrarna Collin), gett henne mina gamla slitz (som då inte var en herrtidning utan en musiktidning) och pop (tyvärr har jag nog ej sparat dem)...och mina Darlingtidningar såklart, fast de kom ju senare. Och hon skulle få berätta för mig om hur det är att gå på gymnasiet 2008 och om hur indiekids/popnördsungdomar beter sig numera. Vad fint det skulle vara:) Kan man adoptera småsyskon? Iof är jag väl gammal nog att vara hennes mamma nästan så vi vore ju sladdsyskon isf;)

Bilder: snodda från hennes blogg.

4 kommentarer:

Lina sa...

Alltså, nu måste jag faktiskt få lägga in en LITEN RESERVATION mot ett påstående i detta inlägg. Det var ju faktiskt så att Slitz var jävligt sellout redan innan den blev en mjukporrtidning, var man true läste man ju Sound Affects!

/ÄNNU äldre än du

Madeleine sa...

hahahahaha
ja du var nog mer indie än jag.
läste också SA ibland men mest slitz. hehe

Anonym sa...

ÅH. haha. jag känner mig väldigtväldigt smickrad. vad fin du är!
jag vill MER ÄN GÄRNA höra dina britpop-storys och bläddra i gamla Slitz och POP! det låter helt jätte-lovely.

p.s. Lokko for president!

Anonym sa...

Åh, 90-talet var verkligen underbart på många sätt! I fredags satt jag och tänkte på ett foto på alla oss tagit typ på något torg i Oxie eller något som jag tror Malin har, ska se om vi kan hitta det, det är verkligen 90-talet!