tisdag 4 mars 2008

Att vara varken eller och gå ut.

Pratade med Andrea igår om hur Malmös uteliv förbättrats avsevärt på gayfronten. Från att vara torftigt som fan och bara ha typ indigo och wonk som utbud finns nu ett gäng alternativa queer/gayklubbar..Queerbase, Tomboy och så nya Combustion som öppnar på Inkonst på lördag. Det känns verkligen bra. Jag gillade inte att gå ut på gayställen förr, mest eftersom jag prioriterar musiken högt då jag går ut. Gillar inte att dansa till schlager bara för att jag är bisexuell och attraheras av kvinnor. Eftersom musik är så pass viktigt för mig har den alltid gått före sexuell läggning vad gäller min identitetsbilding. Jag har varit med om så många gånger då jag kännt mig utanför på gayklubbar eftersom jag verkligen inte passat in där PRECIS som jag av andra anledningar kännt mig utanför på straightställen eftersom alla utgår från att man är hetero. Men nu finns det som sagt ett gäng gayställen med alternativ musik och det gillas. Har sällan så kul som jag har på dessa ställen:) Allra bäst är att klubbarna verkar locka en väldigt blandad publik av bi-hetero-homo-punkare-electromänniskor-hiphopare-indiepopare-svenssons-goths-
whatever.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Raring, jag har hört så mycket om Malmös dansgolv, du måste uppdatera mig. Har nästan aldrig varit där. Hoppas du har en fin fredag!

Anonym sa...

åh och ja! Cat Power saves any day! :*