söndag 9 mars 2008

Kräk

Det här med hype är så jävla sjukt. I fredags köade folk i timmar för att komma in och se Lykke li (som tur var är man gammal i game-et och känner vakterna och lyckades därmed fjäska till sig att få gå före...annars hade jag nog ej kommit in). Störde mig så sjukt mycket på allt i fredags. Jag har varit på så många folktomma konserter på både KB och debaser det senaste året. Konserter med band som förtjänar så mycket mer uppmärksamhet. Jag menar inte att Lykke li inte gör det, jag gillar henne, men jag klarar inte av HYPE! Hon är alldeles för rätt i Malmökidsens P3 och modebloggsvärld. Och förlåt ...men jag blev så generad över alla tjejer i 18årsåldern som kopierat hennes stil och frisyr (lilla My-tofs) rakt av! Ok om det vore typ Madonna eller Bruce Springsteen eller någon annan världsartist på scen men...Konserten var helt ok dock. Det lät kanske lite väl likt skivan och jag önskar att hon vågat ta ut svängarna mer.

KB efter konserten var ännu hemskare och jag mindes verkligen varför jag slutat att gå dit. Känns som man lika bra kan gå på vilket jävla köttmarknadsdisco som helst. Det finns typ 2-3 typer av människor som går dit:
1. Skitfulla förortskids/halvsnobbar i 18-20 årsåldern som köpt ett par cheapmonday jeans/lite fräsiga Monkikläder och tycker att de är asoriginella.
2. The Ark med följe.
Och så ett fåtal förrvirrade pentatjejer (valfri ålder) med för mycket smink och urringning... Stämningen är så fruktansvärt köttmarknadish så att man vill kräkas. En gång i tiden gillade jag att gå dit. Det gör jag inte längre, men jag är väl bara gammal och bitter. Tänker inte gå dit igen förän den 3 maj. Då fyller jag 30 och ska se Sebadoh tillsammans med kanske 15 gånger så lite folk som det va där i fredags? Det är så det funkar här.

6 kommentarer:

mimmi sa...

hihi fnissar åt kategori 2. Kanske tur att jag blev av med mitt viktga vip :)

Anonym sa...

hahaha, skrattade gott åt detta inlägg! Väl skrivet min kära vän <3
Dea

Anonym sa...

Jag håller helt med! Lykke Li kunde ha tagit för sig mer, trodde hon skulle vara bättre live än på skiva. Och varifrån kom trenden med knut på huvudet och varför ska alla möllankids anamma den? Blää. /Lisa

Anonym sa...

Åååååh! Penta-Brudar! hahaaa, TUSEN år sedan jag hörde det uttrycket. Fantastiskt!
Älskar hur du skriver. Och herre gud, jag måste till Malmö. Jag vet att du precis beskrev din värsta kväll, men åh, jag hade velat vara där. Om inte annat så bara för att se lite pentatjejer igen (har ni kickers också?) Dessutom har jag för mig att Penta är väldigt bra på att hångla.. ;)

Madeleine sa...

haha Janna: du är very welcome. men gå INTE till KB, finns så många roligare ställen;) med SNYGGA brudar..haha;) klart vi har kickers..fast de går inte till KB.

jenny sa...

drar mig till minnes när jag såg sebadoh på mejeriet - kan det ha varit -99? tror det - och det var typ 60 personer där! så pinsamt lite! hoppas det blir liiite fler nu i maj. men du har nog rätt i din uppskattade siffra.. tyvärr.