tisdag 4 mars 2008

My little tornado


Jag har inte läst mycket positivt om The Kills tredje album The midnight boom, så trots att the Kills är ett band som ligger mig varmt om hjärtat, vill jag inte påstå att mina förväntningar på albumet varit direkt skyhöga (inte för att man ska tro allt man läser i tidningar). Men nu sitter jag här och lyssnar genom skivan för kanske fjärde gången och diggar som fan till "Tape song", "Last day of magic" & "Cheap and cheerful". Det är inte avancerat på något sätt, inte speciellt nyskapande och kanske inte deras bästa skiva men det är ren och skär indierockenroll när den är som bäst. Det finns endel svaga spår men på det hela taget tycker jag att det är bra. Perfekta förfestskivan. Längtar till jag ska se dem på debaser i slutet av mars!

Inga kommentarer: