onsdag 5 mars 2008

No one´s gonna love you more than I do


Det var så fint igår..trots att Cave Singers ställde in och Tyler Ramsey i mångt och mycket framstod för nervös för sitt eget bästa (han sjunger dock gudomligt). Men vad spelar förbanden för roll när huvudbandet är ett av världens bästa just nu? Det var inte riktigt samma eufori som jag upplevde under PrimaVera men näst intill. Ben är stjärnan i bandet och hans medmusiker framstår som lite off stundtals men ändock..sjukt bra som sagt. Han sätter verkligen standarden för gubbighet deluxe när han kommer ut i bandana och väljer att göra covers av bla JJ Cale och Creedence Clearwater Revival. Men publiken, som består av lika delar indiekids som gubbar på 40+, älskar det och likaså jag. Det är hjärta och smärta så det skriker om det. Jag blev förälskad i Band of Horses när jag hörde dem första gången, en förälskelse som växer och växer. Deras musik är verkligen kärlek. Jag hoppas jag får se dem på någon av deras festivalspelningar i sommar. Och jag köpte världens finaste gröna B & H tshirt (tryckt på American apparel tshirt). Jag älskar att band insett värdet att ha bra kvalitet på sina bandshirts..har alldeles för många oformliga sådana där hemma.

Inga kommentarer: