tisdag 18 mars 2008

Beautiful Dreamer

Mates of State är ett av de många band jag sett live som varit sjukt sjukt bra live. Det var tight och allt satt som en smäck. Minns inte när det var, men det var iallafall på Mejeriet för några år sen. Jag hoppas att jag får se dem snart igen. De borde väl ha ny skiva på G eller? Någon som vet? Det är så fint med lovecouples som gör musik ihop. Jag har en hemlig dröm om att finna kvinnan/mannen i mitt liv och bilda världens bästa band. Det innebär dock att denna person måste kunna sjunga...helst..om vi inte blir världens bästa instrumentala band då;) (Jag fick IG i sång.) Hm...

1 kommentar:

Ingenen Iro sa...

De släpper en ny skiva vid namnet Re-Arrange us den 20e Maj.

Man måste ändå inte kunna sjunga för att vara sångare, man bara sjunger helt falskt och så tycker folk att man har en 'unik' röst och avfärdar alla kritiker med "Ja men det är ju den rösten som är hela grejen!"

Jag kan sjunga rätt bra men bara om jag håller mig till de få noterna som jag är bra på. Men så är det nog med alla.