torsdag 6 mars 2008

vårbarn


Jag drömde att Andrea födde i natt. Av någon skum anledning känner jag på mig att de kommer snart..de små liv som antagligen ska heta Ebba & Elliot. Födelsedatumet är satt till 2 maj men jag tror de kommer i april. De blir små vårbarn, precis som syster min och jag en gång var. När jag var liten (och gillade att fylla år) älskade jag att jag fyllde år i maj. Den tredje maj brukade alltid innebära solksken, nya vårskor, hopprep och det där pirret i magen. Ibland saknar jag verkligen att vara barn.

Det är verkligen inte med samma iver jag inväntar den tredje maj i år. Trettio år. TRETTIO. Angst. Fast lika bra att ha det överstökat kanske?
Bild: snart är hon tvåbarnsmor, min fina vän Dea

4 kommentarer:

Anonym sa...

FINUS!!! Vad gullig du är :)
Dea

mimmi sa...

Så gulligt foto! Jag vill också träffa di små snart.

Anonym sa...

Va?!?! Hade jag ingen aning om. Men jag vet ju inte så mycket längre...

Du får hälsa grattis!

Anonym sa...

Elliot skulle förresten min andra dotter hetat om hon var en pojke :-)