tisdag 25 mars 2008

SONIC YOUTH till way out west

Inläggen kom visst i lite fel ordning, men helgen såg ut ungefär som listat nedan. Var dock en sväng på sapla i söndags och drack öl och igår åkte jag, amerikanarna, Erica och PJ på skåneutflykt. Var bla vid Kullens fyr (i snöstorm) och i Helsingborg. Men det var inte alls det jag skulle skriva om...Jag är smått lycklig över årets line up till way out west:
SONIC YOUTH (US)
N.E.R.D (US)
Håkan Hellström
Buraka Som Sistema (PT)
Okkervil River (US)
Yeasayer (US)
Iron & Wine (US)
José González
Sigur Rós (IS)
Lykke Li
The National (US)
The Flaming Lips (US)
Beirut (US)

Franz Ferdinand (UK)
The Sonics (US)
Pacific!
Girl Talk (US)
No Age (US)
Holy Fuck (CAN)

Det får nog bli en tripp till Götet i sommar. Jobbigt val mellan wow och accelerator.....gah.

2 kommentarer:

Camilla sa...

ååååh vad jag vill se Sonic youth, Beirut, Sigur rós och Lykke Li. Wow är mitt enda alternativ om det blir festival i sommar.

jenny sa...

vad kostar det? när är det?

måste jag använda google själv? ;)