måndag 15 september 2008

bruna bönor

När jag var liten var bruna bönor och stekt fläsk (el stekt bacon) min absoluta favoriträtt (var inte riktigt som andra barn, älskade spenatsoppa och ärtsoppa också). Men när jag blev veg glömdes denna rätt bort och jag hade inte ätit det på kanske 15 år?. Men så sålde de två "korvar" bruna bönor för 15kr på Ica och jag blev sugen. Köpte ett paket vegetarisk bacon till och mums vad gott det var nyss då jag åt det. Kommer nog äta det snart igen. Vilken var er favvorätt som barn?

3 kommentarer:

Anonym sa...

eggligt........
jag ville typ alltid äta mammas hemlagade pizza eller spagetti med köttfärssås. det kan jag fortfarande bli sjukt sugen på. fast i höstadiet brukade vi alltid ha brunsås på salladen (grönsalladen alltså), det e ungerfär lika vidrigt som bruna bönor. fast då gillade vi det skitmycket. haha.

Anonym sa...

Jag och min syster brukade "uppfinna" egna kakor och kex, det blev väl lyckat någon gång ibland, men mest blev mamma och pappa irriterad för att vi slösade med ingredienser. Jag minns en kaka som blev lyckad som innehöll corn flakes.

En annan vidrig grej jag och min syster också brukade göra som små kallade vi för "oats and butter", och det var väl vad det var. Vi smälte smör och hällde det över havreygryn och sedan dumpade flera skedar socker. Låter skitäckligt nu men vi tyckte det var svingott då. Men till mitt försvar finns det iaf ett kex som i princip består av de ingredienserna...

Anonym sa...

tomatsoppa typ. Sistersue