torsdag 18 september 2008

IT´S MY OWN CHEATING HEART THAT MAKES ME CRY!

Har varit nyfiken på Glasvegas sedan Malin skrev om dem häromdagen. Har försökt ladda hem den men filerna har bara varit tomma. Men får just nu skivan av Jimmie på msn (det tar en evighet dock) och lyssnar sålänge på myspace. Jag gillar det I must say, det har samma skottska känsla över sig som Twillight sad (haha kan man säga så?) och på något sätt samma bitterljuva "mörker" som Interpol ärvt av Joy Division. Eller som Chives kille tydligen uttryckt det: Som en blandning mellan Jesus and mary chain och Elvis;). Kanske en aning högtravande men ack så vackert. Sen är jag hemskt förtjust i att de gör cover på Nirvanas Come as you are och Becks Everybody´s gotta learn sometimes. (oops det var visst inte Beck från början nej...)Sånt går hem hos mig. Ser fram emot att höra hela skivan. Frustrerad av att inte kunna höra hela låtar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi lyssnade faktiskt på skivan imorse. Jag konstaterade ganska direkt att första spåret känns väldigt snott! Låter väääldigt likt New York Dolls "Trash", dock i en något långsammare och segare version, men ändå.
Jämförelse på min blogg kommer.

Anonym sa...

Becks låt är också en cover, faktiskt. Det är Korgis som gjort låten från början. Men Becks är bättre! Ska kolla upp senaste covern.
/Lisa, the pop quiz-pro ;)

Anonym sa...

"my name is sanna, i´m your socialworker"