onsdag 17 september 2008

måste lätta på trycket

Ok det var längesedan jag klagade i den här bloggen känner jag o idag har jag två persongrupper jag vill peka finger åt.

1. Jag har aldrig någonsin brytt mig om att "umgås i de rätta kretsarna", aldrig förstått vikten av att det är viktigt att känna rätt personer (eller jag förstår ju varför folk tycker det är viktigt-de vill vinna något på det) och jämt suckat över de slicka-röv-fasoner som Malmös kulturelit ägnar sig åt. Just idag gör det gör mig helt matt, samtidigt som jag skrattar lite åt det i smyg. Det är ju så patetiskt. JAG ÄR SÅ HIMLA TRÖTT PÅ PERSONER SOM UMGÅS MED FOLK/VILL LÄRA KÄNNA FOLK FÖR ATT VINNA NGT PÅ DET. SOM SER NER PÅ ALLA SOM INTE TILLHÖR "KLICKEN". (eller ser ner är kanske fel ord-de ser dem inte ens). Det är som en förlängning av dagisfasoner. Du och jag är poppis, de är inte poppis, eller jo vänta nu...nu har de en ny leksak, nu får de vara med. Jag hoppas ingen känner sig träffad nu och missförstå mig inte, det är jättekul med massa nya bekantskaper och bra att hålla varandra om ryggen o sådär..bara det att vissa saker är så genomskinligt.

2. En annan människotyp som retar mig är mr och mrs KNOWITALL. Personer som tror sig veta saker de inte har någon som helst aning om. Som dömt ut en människa de känner/har kännt/inte alls känner en gång för alla och vägrar släppa det, för "SÅ ÄR JU DEN PERSONEN". Denna personlighetstyp ser ofta ner på andras val/sätt att leva och dömmer istället för att sätta sig in i dennes situation/förstå. Kan också handla om ting och föreeteelser, tex "all ny musik är så jävla dålig-det finns bara gammal bra musik" (utan att ens lyssna ordentligt innan de klagar). Tycker att den egna livsstilen, smaken, livet är det enda perfekta, allt annat är skit/strunt/fel. Kan som sagt inte sätta sig in i andras situation, själviska ofta och har brist på empati.

Så nu fick jag ur mig det.

Inga kommentarer: