fredag 4 april 2008

I wanna be Luke Skywalker tonight


Han..gitarristen från Broder Daniel är tydligen död. 32 år gammal. Sorgligt såklart. 32 år. 2 år äldre än mig. Var han med i BD sen starten? Isåfall var han ju bara 20, då när jag var 18-19 och hoppade runt som en vilding till Luke Skywalker på Gaffafesten i Slottsparken. Jag har aldrig haft någon större koll på BD´s medlemmar (jo jag vet att Håkan varit med). Den enda jag brydde mig om när jag stod där med glittersmink och påklistrade butterickstjärnor och bubbelvin i magen, det var Henrik Berggren det. Och så hånglade min bästa vän med honom. Snopet läge;)

Gud det känns om ett halvt liv sedan. (Vilket det mycket riktigt ÄR...snart). Och så läser jag på unga tösers bloggar om hur de dyrkar Broder Daniel och går till skolan svartklädda och med stjärnor i ansiktet. Detta för att söja den bortgångde gitarristen.

Och mitt indiepophjärta ler mitt i all misär. Vissa saker förändras aldrig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag sökte efter en låttext till broder daniel och kom in på din blogg, och läste ditt inlägg...men i alla fall: hånglade din vän med HENRIK BERGGREN?!?! Wow. Hmm vadå vad avundsjuk jag blir nu? .___.