fredag 4 april 2008

NERVÖS

Blev jättenervös inför ikväll helt plötsligt. Är rädd att följande ska utspela sig.
1. Klumpiga jag spiller öl över hela mixerbordet
2. Jag råkar trycka av mitt i en låt och det blir tyst i lokalen
3. Jag blir för full

Jag har varit DJ förr, men bara på Bodoni (typ 5ggr) och på en pub en gång...KB känns så..stort. Och alltså jag KAN liksom inte dja, är inte grym på att mixa låtar och vet inte hur allt på mixerbordet fungerar. Men som Daniel skrev i ett sms: det är väl bara att spela sina favoritlåtar så går allt vägen. Det här är första gången jag får betalt (mer än 3-4 öl som man brukar få på bodoni) så jag hoppas verkligen att vi fixar det här. Det skulle vara grymt kul att få spela skivor oftare. Jag är min vänskapskrets mesta musikfascist och älskar att pracka på folk musik. Så det utlimata yrket för en sådan som jag vore nog diskjockey (som det så fint hette på Clabbes tid.)

Inga kommentarer: