söndag 13 april 2008

You are like a hurricane


Jag lyssnar på Neil Young. Unpluggedskivan.
Jag var typ 15 när den spelades in och visades på mtv. Minns att jag såg det och redan då tyckte jag att det var jättebra, trots att Neil var en gubbe jag inte visste så mycket om. Men så samarbetade han med mina dåvarande husgudar Pearl jam och han växte ännu ett snäpp i mina tonårsöron. Jag tycker fortfarande att han är sjukt bra och unpluggedskivan är nog min favoritskiva att somna till. Brukar ni somna till musik? Vilken?

Idag kom nog våren föresten. Det bränner faktiskt lite på mina kinder efter en fin eftermiddag på Mys på St Knuts. Förutom sol och fika har helgen inneburit underbar blonde redhead-spelning, balkonggrillande och ett och annat psykbryt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag somnar till The Songs of Leonard Cohen.