måndag 7 april 2008

ett hjärta av guld..flåt pottebläck

Jag är ledig och det är vår i luften så trots att jag somnade med ångest deluxe (värsta på länge, gjorde riktigt fysiskt ont) känns livet ganska trivsamt idag. Solen sken förut så jag och syster min gjorde stan och jag shoppade upp allt jag tjänade i fredags men whatefan jag fick en hel del med mig hem:
Lila/vinröd palestinasjal
Lila/vinröd stickad utsvängd tröja
Vit "tröjblus" med svarta spetsdetaljer och knappar
Hårsnoddar
plus...ett guldhjärta i örat.

Hehe. När jag var typ elva så växte mitt ena örhänge in i örat (låter groteskt jag vet..) så jag fick operera bort det och har sen dess bara haft hål i ena örat. Av förklarliga skäl har jag därför inte använt örhängen under hela mitt vuxna liv. Piercingarna har istället suttit i läpp, näsa och överläpp (inte för att jag haft dem i sen jag var typ 23). Iallafall, häromdagen provade jag min syrras skitsnygga örhänge i det örat jag hade hål och tänkte att; jag passar ju ändå OK idet. Fått för mig förut att jag inte skulle passa i det, ungefär som att jag inte passar i högklackade skor.. Så idag gick jag alltså och tog hål i det andra. Ser självklart förjävligt ut just nu, men om två veckor då det läkt..då ska jag köpa massa snygga öronhängen. Snygg lagom till 30årsdagen...mohaha.

1 kommentar:

mimmi sa...

Då önskar du dig kanske blingbling till din födelsedag, hihi.