fredag 25 april 2008

Jag och Cindy



Det var mysigt på utflykten till Louisiana idag. Det är ett sånt privilegium att trivas så bra med sina arbetskamrater. För trivs i gruppen, det gör jag. Trots att de här människorna är mycket äldre och väldigt olika mig och har helt andra yrken (i mitt arbetslag finns bla en vaktmästare, en ekonom och en videotekniker) så känner jag mig hemma och att jag kan vara mig själv fullt ut. Det är skönt. Lite annorlunda är det med de kollegor som är lärare och proffessorer. Gillar många av dem men känner mig ändå inte riktigt trygg i allas sällskap.

Louisiana då. Cezanneutställningen var väl lite halvsömnig och jag fastnade såklart mest framför Cindy S (jag tycker att Cindy Sherman är BÄST) och Andy W och så det där coola maffiga videoverket av en konstnär jag inte minns namnet på. Köpte lite böcker till bibblan också.

Ikväll ska jag hänga med mina favoritbibliotekarier.:)

bilder: jag o min Cindy Shermanplanch-jag är så pretto så jag spyr.

Inga kommentarer: