onsdag 28 januari 2009

Att göra slut..



Idag bestämde vi oss för att göra slut på ett tio år långt förhållande. Ett bandförhållande. Alla var överens. Vi har stått still. Det har inte varit särskilt roligt på sistone. Vi spelar alla i andra band där glädjen fortfarande finns kvar. Vi vill hellre spela med dem. Och varför förstöra något som en gång var bra och kul? Bättre att sluta nu innan vi bara minns det som ett evigt malande. Tio år. Det är lång tid. Vi har varit i många städer och på många scener och i flera olika replokaler. Vi har gjort massvis med låtar, flera demos och spenderat lååång tid i replokalen. Det är dags att gå vidare nu. Men tack för de här åren och det som varit. Tack Velouria (Sandy, Henrik, Dennis och Susanne) för att ha gjort en tredjedel av mitt liv till ett nöje. Har lärt mig oerhört mycket av er alla på olika sätt.
Love you.
R.I.P Velouria 1998-2008.
Länge leve B.M.


Maybe I´m better alone for a while
The future is here and I know that
it´s mine.
/Proove you´re sorry-Velouria

Nya tider nu. Och jag är nöjd med beslutet, trots att det känns vemodigt. Men jag tror det är bäst såhär. Helt klart. Känner mig pepp på att skriva en massa nya låtar med nya projektet nu. För att inte tala om att spela live. Pirrar i magen vid tanken på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer allt sakna velouria, men ser väldigt mycket fram emot att höra och se BM :) Poss poss
/Matte

suzieq sa...

höö började nästan gråta när jag läste det

Anonym sa...

ja jag med..känns allt lite sorgligt