söndag 18 januari 2009

Min nya sunda livsstil.

Ok nu har jag bestämt mig och det är lika bra att dokumentera det här så får jag skämmas om jag inte håller det sen. Därav detta boring inlägg. Jag har gett mig själv ett löfte, jag ska inte dricka någon form av alkohol de närmsta veckorna. Helst inte någon läsk heller, men det blir svårare att hålla. Tror att det kan göra mig gott på flera sätt. Jag planerar ju att gå ner de där fem kilona jag gick upp i samband med den där medicinen jag åt och just de där förrädiska dryckerna försvårar ju den här processen. Dessutom är jag (som nu) trött på att få sjuk huvudvärk av några glas vin. Inga snacks heller, isf ytterst lite popcorn. Godis äter jag sällan så det behöver jag inte ens förbjuda. INGEN som helst skräpmat. Mycket promenader, träning och sund mat. Jag hoppas jag håller det här minst i två veckor nu annars är det skamligt dåligt av mig.

(Och nej, jag vet att jag inte är tjock, jag vill bara ha min trivselvikt tillbaks. Då sitter mina kläder bra och känner igen mig på spegeln och på kort.)

Inga kommentarer: