onsdag 21 januari 2009

Lycka är.


Det har varit så mycket negativ energi i den här bloggen på sistone känner jag, hehe. Så jag tänkte väga upp det med en lista på några små och stora saker som gör mig glad/lycklig. Ibland räcker det faktiskt med de små tingen.

-Att träffa mina vänners barn, se och följa deras utveckling.
-När någon av mina favoritartister/band släpper en ny skiva och jag lyssnar koncentrerat och noga med ett lyckorus i magen.
-Att planera en resa ihop med någon man tycker om. Och ännu bättre: utföra planerna!
-En riktigt rolig och bra repa.
-Spontana kramar och pussar.
-När min syster och jag har QT och hon lagar världens godaste mat till mig.
-Den första vårvärmen. Att kunna lägga av vinterjackan.
-En ny fantastisk musikupptäckt.
-Solmogna jordgubbar.
-Julaftonsmorgon.
-En riktigt bra konsert, helst i gott sällskap.
-Min katt. Och tanken på Miranda, som var min katt.
-Känslan av att läsa en riktigt bra bok. Att bli uppslukad och aldrig vilja att den ska ta slut men samtidigt längta efter slutet. Måste veta hur det går.
-Som ovanstående fast med film.
-Lediga måndagar utan något planerat. Då finns det tid för fika, lunch ute, konsthallsbesök osv osv.
-Ärliga komplimanger.
-Överaskningar. Dock inte obehagliga sådana eller överaskningsbesök.
-Att spela skivor och se ett fullt dansgolv framför sig.
-Att vakna av sitt eget el någon annans skratt.
-Att verkligen asgarva ihop med sin bästa vän.
-Att bli uppskattad och trivas på jobbet.
-Dans, dans och åter dans under en lyckad utekväll.
-Bufféer. Gärna SUSHI!
-Och självklart de givna sakerna som kärlek, vänskap, tillit osv.

osv, osv, osv.
Jag är medveten om att jag låter som en ganska bajsnöjdig femåring när jag skriver det här men lite positiv anda får man väl ändå bidra med.

Inga kommentarer: